Morsdag med förhinder....

Det är morsdag idag.....men, tyvärr så har Jocke insjuknat i Covid. Han har lite feber, ont i halsen, ont i alla kroppens leder och är så trött och frusen. Detta är den första gången han har Covid och självtestet gett ett positivt utslag. Han har ringt och meddelat sin mamma att han inte kommer och grattar henne idag. Men hur ska jag nu göra.....kan jag åka till min mamma och gratta henne på morsdag? Jag ringde till henne för säkerthets skull och hon sa att vi kan sitta utomhus och att jag skulle gå direkt ut på altanen.
 
 
Himlen mörknade på rätt rejält när jag och hundarna var på väg hem till min mamma.....mäktigt också på samma gång. Men, än skiner solen......och får nu bara hoppas att det förblir så.
 
 
GRATTIS mamma på morsdagen!
 
Vi hann inte sitta länge ute på altanen innan regnet och haglet kom. Det riktigt dånade på altantaket och det blåste samtidigt isande kalla vindar in på oss. Ingen mysig dag att sitta ute med andra ord. Men, fika och tårta fick vi......och självklart fick även hundarna smaka lite utav grädden. Nä, fy så kallt det blev.....mamma och pappa gick in i värmen och jag och hundarna åkte hem till våran sjukling.
 
 
Nä, nu regnar det igen!
 
 
Jag stannade och köpte en bukett rosor till mig själv på vägen hem. När man har en dotter som inte kan gratta sin mamma på morsdagen (hon är i USA), så får man helt enkelt ta saken i egna händer. Jag blir glad över buketten.....än vem som har köpt den...hahhaha.
 
 
Nu tittar solen fram igen......men, varför ska det blåsa så. Det är +13 grader ute, men det känns som så mycket kallar pga av den envetna vinden.
 
 
Dagen till ära så har två tulpaner börjat öppnat sig. Av alla tulpanlökar som jag satt så är det dessa två som klarat sig......trist, men jag är glad att dessa dykt upp iallafall.
 
 
Tillbaka till Covid.....
 
Nu säger 1177, att om man känner sig frisk.....trots att man har en hemma som är sjuk.....så ska man gå till jobbet som vanligt. Kommer jag inte att smitta mina arbetskamrater då? Inkubationstiden varierar ju mellan olika människor och Jocke började känna sig dålig i går redan. Just nu känner jag mig trött och har ont i lederna.....men, om det är Covid eller inte har jag inte en aning om. För trött och ont i leder brukar jag ju känna varje dag ändå.....mer eller mindre då förstås.
 
#1 - - Anonym:

Vilka fina rosor!

Svar: Ja, visst är dom 🥰
CARINA WESTIN