Isande kalla vindar

Vart tog värmen vägen? Solen skiner mellan molnen idag, men....hua så kallt det blåser. Det är +13 grader ute, men det känns inte mer än +5 i blåsten....brrrr. Tjockjackan åkte på idag under vår promenad.....men, när man kom i lä från vinden så ångrade jag det valet...hahhaha. Men, det är bättre att kunna ta av sig jackan eller att ha på sig för lite så att man fryser....
 
Det regnade igår så idag känns luften så fräch och solen gör så att allt det gröna verkligen lyser + att det börjar komma mer och mer blommor längs efter vägen. Jag bara älskart!
 
 
Vi stannade en liten stund och stod och tittade på de 12 svanarna som slagit sig ner ute på lägdan. Undra varför de är på land och inte i vattnet? Både Maya och Kira blev väldigt intresserade och hade de fått som de ville så hade de sprungit och jagat dom.
 
 
Vi fick också se en ensam trana som spatserade fram och tillbaka på en annan lägda. De är stora dessa tranor när de står rakt upp.....och mäktiga. Men, deras läte är allt annat än vackert....lyssna här.
 
 
En av grannarna längre upp i backen har släppt ut fåren på grönbete.....det ser så idylliskt ut. Men, jag saknar fortfarande kossorna som annars brukade gå där. En kossa har mycket vackrare ögon än vad ett får har.....så därför gillar jag kossorna bättre.
 
 
Nä, nu börar de blåsa kallt igen, brrrrr....nu går vi hem till värmen!
 
 
 
#1 - - Annie:

Vilken trevlig hundblogg du har🥰❣ Hittade den via Pinterest (snuffelmattan). Jag har själv en blogg (www.varanlillvra.blogspot.com) men den är pausad sedan snart ett år när livet blev så jobbigt att jag inte orkade skriva om det💔.
Jag förlorade min älskade Patch i december och 2,5 månader senare gick Rocky bort💔💔💔. Sörjer min älskade flock och allt jag förlorade varje dag😢. Jag har en hund i mitt liv igen, men jag hade helst velat ha en valp och jag har inte råd med det just nu efter alla veterinärsräkningar de senaste åren💔💔💔. Allt blev så jobbigt och fel när mina gamla älsklingar dog så nära inpå varann😭😭😭 och jag ifrågasätter allt just nu😢. Hursom, glad att jag hittade din blogg❤. Ha en fin dag, och hoppas din Jocke blir bättre snart❤.

Annie
@handarbetsgumman

Svar: Vad roligt att du hittade till min blogg 😀. Jag beklagar din förlust....jag vet exakt hur det känns 😭.
CARINA WESTIN