En trevlig promenad trots allt...

När jag åkte hem från jobbet igårkväll så upptäckte jag att jag hade glömt mina glasögon.....suck. Men, när jag väl kom på det så orkade jag helt enkelt inte vända om och åka tillbaka. Så idag åkte jag och hundarna ut till mitt jobb.....för utan glasögon hela helgen fixar jag inte (tyvärr).
 
 
Solen skiner och det blåser riktgt kalla vindar ute idag och det är "bara" + 11 grader ute. Men, när jag ändå är här, så kan jag ju även passa på att gå en promenad med hundarna. Sagt och gjort....ner mot vattnet vi går. Nu när det blåser så känns doften utav hägg extra mycket.....så underbart gott det doftar.
 
 
När vi svängde runt hörnet under tågbron så var det två "kvinnor" med två lösa hundar där. Hundarna som var lösa började skälla och springa mot oss......och de verkade inte alls ha någon som helst kontroll på dom. Jag förde mina tjejer bakom mig och sa NEJ, med skarp röst när de började cirkulera runt oss. Kvinnorna ropade och lockade och efter många om och med så fick de tag i sina hundar. De bad om ursäkt och sa att de aldrig stött på någon här tidigare.....som om de skulle vara en orsak? Men, vi stod och pratade ett tag och hundarna fick nosa på varandra och allt gick bara bra....och deras hundar var verkligen snälla. Men, samtidigt....hur skulle jag kunna veta det! Och hur skulle de samtidigt kunna veta att mina tjejer är snälla? Nä, koppel på om man inte har lydnaden......säger bara det. För vem vet hur detta kunde ha gått om jag hade haft en eller två  aggressiva större hundar i rullkoppel......hemska tanke!
 
Jag frågade dem om jag kunde släppa lös mina hundar och de sa att det var ok och så gjorde dedetsamma med sina hundar. Det är kul med nya hundkompisar tyckte Maya och Kira...och det tyckte även de andra hundarna. Den mindre bruna heter Pepsi (chihuahua/dvärgpinscher) och den större beiga heter Gizmo (lhasa apso/shih tzu)...och båda var tre år gamla. Vi gick omkring och pratade lite medan hundarna sprang omkring. Det som var kul att se var att Maya och Kira höll samman nästan hela tiden....och som vanligt tyckte Kira att omgivningarna var betydligt mer spännande än två hundar.
 
 
Nu tar vi och går tillbaka till bilarna......och hundarna fick alla vara lösa en stund till!
 
 
Jahapp.....glasögonen sitter på mitt huvud och hundarna har fått en promenad! Det blev ju som sagt var trots allt en trevlig promenad för oss alla tre...än om den mitt på hållet blev lite jobbigt.
 
Jo, måste bara visa......plommonträdet har börjat blomma här hemma......jippi!