En dikt från en hund!

Här är en dikt som kommer från en hund och är verkligen tankeväckande och full av kärlek. (Jag har hittat på den Internet och den är fritt översatt av mig från engelska till svenska).
 
En hund är verkligen kärleken personifierad.....det är ju inte för intet som det enegelska orden för hund - DOG betyder GUD om man vänder på bokstäverna.
 
Jag är den som alltid väntar på dig.
 
 
 
Din bil har ett alldeles speciellt ljud som jag har präntat in i mina sinnen och jag kan känna igen den bland alla andra bilars olika ljud.
 
 
 
Dina steg har en magiskt klang och din röst är som musik för mina öron.
 
 
 
Om jag ser att du är glad och då blir även jag så glad.
 
 
 
 Din lukt är den absolut bästa som finns i hela världen.
 
 
 
Din närvaro är det som rör mina sinnen.
 
 
 
När du vaknar på morgon, så vaknar även jag.
 
 
 
Jag ser på sig när du sover och för mig betyder du allt.
 
 
 
Din blick är som en ljusstråle för mig.
 
 
 
Dina händer på mig är som är en sådan ömhetskänsla som får mig att känna en oändlig kärlek.
 
 
 
När du går ifrån mig och lämnar mig själv hemma så känner jag en enorm tomhet i mitt hjärta.
 
 
 
Jag (vi) väntar på dig om och om igen.
 
 
 
Jag är den som kommer och vänta på dig, för du är hela mitt liv idag, i morgon och för alltid.
 
 
En av mina egna önskedrömmar är att varje vaken sekund kunna vara tillsammans med mina hundar. Men, tyvärr så ser ju inte vardagen ut som detta.....för jag måste ju jobba också. Jag känner en sådan kärlek från mina älskade hundar och jag hoppas verkligen att även de känner den enorma kärleken som jag känner för mina hundar.