Tapetval.....

Idag efter Jockes jobb så ska vi stråla samman för att välja tapeter till vår nya hall. Men, innan dess så åkte jag och hämtade hundarna. Jag köpte med mig lite fikabröd som vi fikade medan jag väntade på att klockan skulle ticka vidare. Jag slutar nämligen 14:00 och Jocke 16:00....så jag hade lite tid att fördriva.
 
Det verkar som om det är ett oväder på gång.....mäktiga moln på himlen, på väg in mot stan (Ö-vik).
 
 
Strax efter 16:00 rullade Jocke in med sin bil på parkeringen utan för Flügger....och nu kommer det svåra - att välja en tapet som båda två tycker om.
 
 
En av personalen hjälpte oss med att ta fram lite provkartor, när vi ville ha ljusa och lite beiga tapeter som ska passa mot klinkergolvet som vi tidigare lagt. Genom att det är så mycket färg och mönster på klinkern så ville vi inte ha alltför mycket möster på tapeten. Jag är rädd att det kommer att bli för plottrigt annars. Man kan ju alltid piffa upp hallen senare med en färgglag matta eller en tavla eller två.
 
 
Men, alltså......vilka många olika tapetkartor det finns....hur ska detta gå? Det var ett stort bord som hade tapetkartot på sidorna....på båda sidorna. Det måste lätt varit ca 100 olika kartor där, som var fullproppade med tapetprover. Vi kommer ju få bosätta oss där om vi ska kunna komma fram till en gemensam tapet....jisses. Låt tapetletandet börja....
 
 
Men, tillslut så bestämde vi oss för en beige tapet med lite silverglans i.....för lite liv och lyster vill jag allt ha i tapeten. Den kommer nog att "gifta" sig bra mot klinkergolvet.....och det bästa av allt, det är ingen mönsterpassning...hahahha.
 
 
Jag åkte hem med hundarna och Jocke stannade till på Burger King för att köpa med oss lite käk hem ikväll. Men, nu har himlen mörknat rejält....vad ska det bli utav detta tro?
 
 
Väl hemma igen så hade det börjat småregna, men vi var ute en liten stund på gården innan Jocke kommer hem + att jag ska försöka hinna ge små voffarna mat innan också. Jag är så glad att även vårt plommonträd har börjat blomma.....och naturligtvis får ni en bild på körsbärsblommorna också. Blommorna på de båda träden påminner mycket om varandra....de är ju bara för ljuvliga. Det gäller att passa på nu, för jag ser att körsbärsträdet redan har börjat tappa lite blommor på marken. Tänk, om de ändå kunde få behålla sina vackra blommor hela sommaren...det hade varit något det.
 
 
Nu blir det käk.....bon apetit!