Dun, fåglar och bus

Jag har på förmiddagen satt upp påskdunen i riset jag satt i blomlådorna ute på altanen.....äntligen lite färg i tillvaron. Men, självklart så måste Maya och Kira först lukta på dunet.....de måste ju ha koll på vad matte håller på med...hahhaha. Resultatet får ni ser längre ner i inlägget....
 
 
Ute på vår promenad så fick vi se några olika fåglar...även de i olika färger.
 
 
Åh, vad jag längtar efter att få gå in i skogen igen. Men, än så länge ligger det fortfarande alldeles för mycket snö på stigen. Både jag och hundarna saknar verkligen skogen.....
 
 
Hundarna blev som tokiga när de fick upp spåret efter älgen som gått över vägen och ut på lägdan. Den måste ha ganska nyligen gått över med tanke på deras iver....
 
 
Maya känner doften av hennes och Kiras päls som finns i fågelmataren. Hundar har helt otroliga nosar....
 
 
Så här blev påskriset......visst blev det färgglatt och fint.
 
 
Självklart blev det också bus på gården innan vi gick in efter vår promenad i solen (det är -6 grader ute). Jag har tagit ut två tuggben åt hundarna nu när de kan ligga på fjolårsgräset i solen....när de inte springer och busa med dem förstås.