Efter nöje kommer arbete Efter nöje kommer arbete Efter nöje kommer arbete

När vi åkte hem från en trevlig grillfest hemma hos brorsa.....så fortsätter arbetet här hemma. Det går sakta men säkert framåt, men ack så trist. Jag hade så mycket hellre varit på någon härlig camping och bara haft det mysigt och firat vår 12 årsdag tillsammans. 

Men, nu är det ju som det är och huset måste gå före nöje....buhu. Vi fortsätter med att sätta upp lister, men denna gång måste vi flytta på våran provisoriska bro för att kunna fortsätta arbeta. 



Vila och paus behövs....det tycker Maya och Kira också.


Nu är bron tillbaka på plats och vi kan återigen komma in i huset på ett bekvämt sätt. Kira fortsätter sova....men, har bytt plats. Det tar på att vara ute svira på nätterna....hahahah


Båten har också kommit på rätt köl igen och vi har fått tillbaka den på båtvagnen....pust. Nu ska den återigen vara sjöduglig...efter att Jocke lagat den.


Blå himmel...det är något alldeles extra det. 


Jocke och Kira har redan gått på en promenad och Maya stannade kvar hemma med mig, men efter jag pysslat lite inne gick även vi ut. 



Älskade Lavendel....jag önskar jag hade denna underbara blomma överallt här hemma på gården.