Vilket underbart väder...

Ja, inte är man värst sugen på att åka och jobba en dag som denna. Men, det känns ändå så bra att jag går eftermiddagsskift denna vecka. För genom att jag går eftermiddags så kan jag och hundarna gå på en härlig promenad tillsammans på förmiddagen. Solen skiner (och värmer), fåglarna kvittrar, det droppar från taken och det är "bara" - 1 grad ute.
 
Vi valde att gå 1-timmas rundan idag.....tack vare härliga och så snälla "grannar" så går det. De har skottat upp en ordentlig väg och trampat upp spår i snön och även kört med skoter.....allt för att kunna gå på en underbar promenad. Denna promenadslinga är extra härlig på grund utav att hundarna får springa lösa den mesta delen utav promenaden. Inger och Birger....ni är guld värda, som gör detta möjligt!
 
 
Nu är vi tillbaka ute på vägen igen och hundarna är återigen kopplade. Det känns så skönt att kunna gå på alfalten igen.....man liksom inte hörs längre när man går...inget knirrande och knarrande. Vårkänslorna är på topp idag!
 
 
Godisets magi = två väluppfostrade hundar....hahhahah! Maya och KIra har två olika stilar när det gäller att gå fint.....Maya tittar på vart mina ben/fötter är och Kira tittar in i mina ögon.
 
 
Maya tyckte att jag var snål med godiset idag och ville ha mer när vi kom hem på våran egen gård igen. Hon vet precis vilken utav fickorna på jagckan som godiset finns i.....give me...give me!