Härligt sken...och en massa bus

När jag åkte hem från jobbet idag så var det ett svagt rosa skimmer som lyste upp allt, så magiskt. Klockan är 14:30 och solen har redan gått ner bakom berget, så trist att gå förmiddagsskift nu under vinterhalvåret. Det är mörkt när man åker till jobbet och det börjar redan mörkna innan man har hunnit hem igen. Men, vi får vänta ända tills vintersolståndet som i år är den 22 december...alltså två dagar före julafton. Efter det datumet så blir det bara ljusare och ljusare igen.....ända fram till den 21 juni...då blir det mörkare igen. Men, åter till den vackra himlen som jag hann se på i ca 30 minuter innan allt blev mörkt igen....det gäller att ta vara på ljuset.
 
 
Hundarna jagade varandra i gångarna som Jocke kört upp till dom med snöslungan. Det var inte så lätt att få bra bilder på dem när mörkret sänker sig ner över oss....men, jag kan lova att de sprang fort...hahhaha. Jag tror det banne mig sprang i full fart i minst 5 minuter.....och då menar jag FULL FART!