Kvällspromenad

Vid 18:00 tiden gick vi ut på vår kvällspromenad....det är +12 grader och soldis, men alldeles underbart.
 
 
Hundarna fick syn på en sak som inte borde ligga just där.....en gammal plastkruka. Tänk, vad de egentligen är medveten om sin omgivning. Så fort det är något annorlunda....då märker de det på en gång.
 
 
På hemvägen fick Jocke ta båda hundarna....för jag är ute på ett uppdrag som ni kommer att se i slutet av detta inlägg.
 
 
Det trogna tranparet spatserar ute på lägdan i all grönska. Undra om det byggt ett bo/rede där?
 
 
Hem ljuva hem och det underbart vackra körsbärsträdet. Åh, så jag njuter utav detta träd just nu....som ni troligtvis kommer att få se fler gånger i mina inlägg. Det är ju bara så synd att blommorna inte får stanna kvar så länge på trädets grenar. Jag hade mycket hellre haft kvar blommorna än att få körsbär....hahahah. Plommonträdet har också börjat att blomma nu....men det är inte ens nära mängden blommor som körbärsträdet har.
 
 
Tillbaka till mitt uppdrag.....att plocka årets första blombukett ifrån naturens alldeles egna trädgård. Självklart så beundrade även småtjejerna mattes vackra bukett.....
 
 
Nu blir det hockey....hejja Sverige!