Ännu en härlig kväll...

Det har varit mulet hela dagen och lagom tills vi skulle gå ut på kvällspromenaden med hundarna tittade solen fram. Det var så varmt att jag fick lov att ta av mig jackan....underbart. Denna gång tänkte vi gå ner till badet för att kolla läget....för det är ju faktiskt snart dags att ta ett dopp i plurret (kanske). Jag har inga hundar som gillar att bada och det är jag faktiskt rätt tacksam över....för det är inte roligt att ta hand om en blöt hund efteråt. Men, det klart....bättre motion kan nog inte en hund få.
 
 
Nu svänger vi ner mot badet....och vi släpper lös hundarna. Oj, vad de tyckte det var skönt att få springa av sig lite....det är ett tag sedan de fick vara lösa nu.
 
 
Nere vi Täfteåsjön....och det är riktigt mycket högvatten. Badbryggan ligger långt ute i vattnet, men det stoppade inte Maya och Kira för att springa ut på den. Att det ska vara så skoj att gå på bryggor?
 
 
Det var en fågel som hade ett bo uppe på en av bondens vita höbalar (bondägg). Det måste ju vara någon som hjälp den med trädgrenarna som låg där....för till och med jag fattar ju att en sådan liten fågel inte orkar bära dessa grenar i näbben...hahhaha. När jag googlade på "fåglar med röda ben" som kom namnet Rödbena upp.....otippat...hahhaha. Den ser väl för konstig ut med sina långa röda ben till den lilla kroppen. När den flög iväg så visade det sig att den hade en liten unge i boet....så sött.
 
 
Nu går vi hem igen....för myggorna börjar bita mig på benen. Hemska varselser....huvva!
 
 
En utav sommarens allra vackraste blommor måste ju vara prästkragarna....eller vad tycker ni? Det finns massor av dem nu hemma där jag bor....de liksom växer i stora klungor. Häftigt!