Järveds trädgårdförening & Konst av Leif Mellin

Igår klockan 18:00 så var det Monikas tur att ha visning utav hennes (deras) trädgård. Och Monika har verkligen gjort det så fint hemma hos dom på Lunnön....jag tror hon sa att hon har låtit allt växa och utvecklats i ca 5 år tid. Det var fullt på den stora parkeringen som Mats har på andra sidan vägen....med andra ord....många människor blir det. Det var bara synd att det blåste så inibomben kallt (det är bara 15 grader ute) och det var bara inne i växthuset som det var varmt och skönt.
 
Jag måste redan här varna er....detta kommer att bli ett långt inlägg med många bilder. Jag kunde helt enkelt inte bestämma mig vilka som skulle få vara med eller inte. Håll till godo!
 
Nu börjar vi turen....och det var riktigt roligt av hur många människor jag också faktiskt kände igen ifrån Järved med omnejd. Monika har planterat massor av fina blommor, men övervägande del är faktisk ätbara grönsaker i alla dess tänkbara former. Hon har odlat minimajs, jordgubbar, physalis, gurkor, tomater, paprikor, jättegräslök och hon har en hel del bärbuskar också samt fruktträd + säkert något jag nu glömt.
 
Alla som var där tyckte att hon hade det så fint....och jag måste bara hålla med. De beundrade hennes enorma jordgubbsplantor och även hennes physalis....som de fick äta hur mycket det ville inne i växthuset. Blir så full i skratt.....gubbarna var imponerad över deras grill och den stora gräsklipparen...hahahhaha.
 
 
Som om detta inte var nog så hade de även ordnat en liten konstutställning av Leif Mellin. Hans konst är helt magisk....och ja, jag skulle absolut vilja ha något utav honom hemma på min gård. Jag bara älskar de fåglar han gör....och hahahha.....allt annat också för den delen. Leif svarade på trädgårdsföreningens frågor om varje skulptur han gjort i rostfritt stål och stenar. Vackert....synd bara att inte solen skiner på dom.
 
 
Ja, denna tillställning måste man verkligen kalla lyckad....trots de isande kalla vindarna. Bra gjort Monika och Leif.....tummen upp!
 
Den lilla fågeln som har sina ungar i de små söta fågelholkarna på deras uteplats måste nog fundera på vad det är som händer....