Healing på hund

Jag har gett alla hundar jag haft healing när de varit dåliga på ett eller annat sätt. Denna gång är inget undantag....Kira har varit superdålig med skyhöga levervärden. Troligtvis så har hon ätit något ruttet och då kan levern som ska rena allt reagera på detta sätt. Jag har gett henne (reiki) helaing från dag 1 och jag hoppas verkligen att det har gjort henne snabbare frisk.
 
Helaing på hund....hur går det egentligen till?
 
Precis som människan så har hunden också sina chakran....fast på lite andra ställen på kroppen än vi människor. Men, när man ger helaing på sin hund (eller annat djur för den delen), så måste man respektera deras vilja att ta emot helaingen. Genom att djur är ren energi och de tar på så sätt så mycket snabbare in de energier som healing egentligen är. Det jag har märkt på mina hundar är att de verkar tycka det är skönt...en liten stund bara (beroende på hur mycket energi de kan ta emot just då). De kliver sedan upp och lämnar mig....de har fått den energi de behöver....och oftast får jag en slick på handen som tack.

(Bilden kommer från denna sida)
 
När jag ger healing på mina hundar brukar jag oftast enbart ge healing på det område de behöver mest. Jag kan känna det i mina händer....vart de ska heala någonstans. Egentligen så ska man ju gå igenom hela kroppen, men som sagt var.....det är så här jag har gjort. Jag tror nog att alla som ger healing har arbetat fram ett sätt som passar just det bäst....precis som det blivit för mig. Jag tänker inte gå in på hur jag exakt gör.....det är så svårt att förklara just mina (alldeles egna) rutiner.
 
Nu ska Kira få helaing där hon behöver det allra mest....och just nu är det hennes lever som hon har problem med.
(Bilden kommer från denna sida)
 
Kira är väldigt lätt att ge healing till.....hon liksom vrider och vänder på sig själv. Det är precis som om hon själv vet var hon vill jag ska lägga mina händer. Detta är otroligt häftigt att se själv med egna ögon.
 
 
När hon är nöjd så brukar hon ge mig en liten slick på handen. Då slutar jag på en gång och det gäller verkligen att acceptera hundens känslor. Det är ju bara hon själv som vet när hon inte behöver mer helaing.
 
 
Efteråt blir det mys med husse....och hon sträcker på sig och verkar må så gott. Helaing är en magisk kraft som alla kan lära sig....om de bara vill såklart.