Det tar sig.....men Bujo´n!

Jag har varit sjukskriven hela förra veckan på grund av en ömmande tå (gikt)....och då har det hänt grejer med min Bullet Journal. Det är så otroligt roligt och tidskrävande på samma gång....tiden bara flyger iväg när jag väl satt mig och öppnat den magiska Bujo´n.
 
 
Färgpennor kan man aldrig få för mycket utav. Dessa pennor kan man själv välja om man vill måla med dom precis som dom är eller om man vill använda dem som vattenfärger. Jag har hittils blandat friskt....det är ju bara så roligt. Det är också bra att han tuschpennor, bläckpennor, blyertspennor, självklart ett sudd och lite kanttejp.
 
 
Jag har valt att fokusera på några få saker i min Bujo: Det är självklart veckodagarna, en hel sida till den nya månaden, ordspråk som gör mig glad eller eftertänksam, sömnlogg, hundpromenadlogg, månadens lästa (eller lyssnade) böcker, födelsedagar och resor med husbilen. Jag har även valt olika teman för varje månad och Pinterest har varit guld värd för mig. Där finns det hur mycket tips som helst....och så gör jag om dem till mina egna.
 
 
Det enda smolket i bägaren just nu är att i snitt så går det åt ca 11 sidor för varje månad...kommer min Bujo´s sidor ta slut innan året?
 
Man behöver inte vara duktig på att tecka.....se på mig. Men, skapandet i sig självt är så underbart skönt. Jag gruvar mig redan när denna års Bujo är klar.....det kommer att kännas så tomt. Men, hmmmm.....varför inte införskaffa 2022´s Bujo och börja med den. Vilken bra idé! Men, till nästa Bujo ska jag införskaffa mig en med svaga prickar istälelt för blanka sidor.....då kommer det att bli så mycket enklare att dra raka streck.