Minisemster och eldriven wakeboard

Klockan 14:00 hade min mosters bror (som är lika gammal som mig och Jocke), bokat en tid för att prova den nya eldrivna wakeboarden. Detta är alltså en bräda som inte behöver vind eller vågor för att ta sig fram. Den var svindyr (80 000 kronor) och man kunde köra den i ca 45 minuter innan batteriet måste laddas (som tog ca 3 1/2 timma). Snacka om en väldigt onödig (och dyr) leksak. Men, jag måste ju erkänna att det såg riktigt roligt ut, men inget för mig och min dåliga balans. Det kostade också 400 kronor för att åka i 15 minuter...lite väl magstarkt jag tycka. Men, det var många som stod i kö för att åka...så det måste ju trots allt vara en häftig upplevelse.
 
 
Jag, Jocke, hundarna och mina föräldrar satte oss vid ett bord på vid restaurang Kompassen....på första parkett. Vi köpte oss varsinn glass och dricka.....och självklart fick hudarna smaka glass.
 
 
Nu börjar de dra ihop sig...men först ska proffsen ut på vattet och visa hur det ska gå till...
 
 
Nu har även min morbror Ove också kommit och satt sig bredvid oss.....min moster och henns bror står bredvid och Ulrik skall snart in i våtdräkten och Monika ska filma honom.
 
 
Jag och min pappa blev så hungriga (jag har inte hunnit äta någon lunch idag). Jag beställde en en kycklingtallrik från barnmenyn och pappa köpte sig en räkmacka. Jocke smakade utav mig och mamma fick sig en mazarin. Hua, så gott det var att få något i magen....
 
 
Nu är det Ulriks tur på den eldrivna wakeboarden.....lycka till!
 
 
Jag gick en snabbsväng ut på bryggan för att se lite bättre, men alltså snacka om vilka häftiga båtar som låg intill kajen....jisses.
 
 
Zommade in "vårt" bord.....och där sitter dom och myser i solen. Tänk vad knepigt att man kan tycka att +20 grader känns kallt....hahhaha.  Men, nu har vi ju legat på +30 gradersstrecket så länge så våra kroppar vant oss. När vi återigen hamnar på mer "normala" temperaturen...jag då fryser man..brrrr.
 
 
Ulrik kom och pratade med oss efteråt och han sa att det var så svårt att hitta balansen....och när man väl gjorde det och gasade på lite....ja, då hamnade man i plurret på direkten. Men, det hade varit så roligt...så han ville gärna prova igen någon annan gång.