Skogen...

Idag gick jag och hundarna ut för att kolla om vi kan gå i skogen än. Laddat upp en påsen med korv, för om jag känner tjejerna rätt så kommer de att vara som kalvar på grönbete när jag släpper dem lösa. Solen har börjat titta fram mellan alla molnen, det blir ljust och mörkt lika snabbt när den försvinner.. Det blåser ordentligt ute och det är bara +2 grader ute...
 
 
Nähäpp.....här kan vi fortfarande inte gå in i skogen. Undra om de någonsin kommer att ta bort granen som ramlat över stigen? Jag hoppas det, men det finns ju andra vägar att gå in också....så vi letade efter en annan väg.
 
 
Nu är vi inne i skogen igen....åh, vilken underbar känsla. De fick ha kopplen på sig en stund så att jag kunde checka utav platsen....så att de inte fanns några rådjur eller älgar i närheten.
 
 
Släpp fångarna loss....nu är det vår! Oj, så de sprang och snusade överallt....deras lycka riktigt kändes. Men, tyvärr så kunde iallfall jag bara gå en liten bit in i skogen.....när vi kom fram till snön så bar inte skaren mig. Hundarna däremot kunde springa precis överallt. Inkallning och korv.....då kommer de som två små raketer. Inkallning blir man aldrig för gammal för....hahahah. Jag kallar in dem flera gånger under promenader när de är lösa. Hur brukar ni göra?
 
 
Nu går vi tillbaka och kopplen åker på igen, för nu är vi nära vägen igen.
 
 
Underbara älskade träd....som jag har saknat er.
 
 
På vägen hem så gick de som små ljus bredvid min sida.....korv är gott....hahhaha!
 
 
Lupinerna är på väg.....mer och mer känns det som om våren verkligen är på ingående...underbart. Än så är det väldigt små....men, ack så härligt att se.
 
 
När jag kom hem så insåg jag att jag tappat påsen med korv i.....så lite senare idag så ska jag och hundarna ut på korvjakt, spännande. Hoppas de inte ligger allt för långt borta....men, de är med all säkerhet inne i skogen någonstans....suck.
 
Det luktade ljuvligt när jag kom in igen.....Jocke håller på att baka cookies. Mums!