En tisdag i april...

Det är så blött på vår gräsmatta nu när snön smälter....vi har som en liten sjö på gården. Nu vill jag att snön ska försvinna så att gräsmattan torkar upp någon gång. Vi har försökt att skotta undan snöhögen bit för bit och spritt ut snön på de torra delarna.
 
 
Det är även blött på lägdorna....även här ser det ut som om det vore en liten sjö. 
 
 
Men, man ska inte klaga allt för mycket.....för solen skiner och jag är ute på promenad med de bästa. Det små, små solarna som heter tussilago skiner i gräset.....och till min glädje så kan man se de små gröna grässtråna som är på väg upp genom fjolårsgräset.
 
 
Även björkens små gröna musöron är på väg att spricka ut.....underbart. Åh, så jag längtar efter färgen grönt!
 
 
Täfteåsjön ligger fortfarande under ett tunt istäcke, men isen har nu äntligen börjat släppa från strandkanterna. Gässen samlas fortfarande på lägdan....de saknar nog vattnet skulle jag tro. Men, oj...vilket högvatten vi har nu, allt de ni ser som är vatten är egentligen land.
 
 
Träffade på en häst idag under promenaden som ser så underlig ut....den är ju helt störtskön. Jag vet inte vad det är för ras, men den ser ut som en urhäst från familjen Hedenhös....Hårfagre hette den hästen tror jag. Det enda som skiljer är längden på manen, svansen och smilet....hahhahah, den ser väl för härlig ut.
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
På vägen hem igen och hundarna har fått syn på en utav grannarna med deras lånehund....men, vi hann aldrig fram innan den svängde utav hem till sig igen, till hundarnas stora besvikelse.