Covid -19 test!

Idag klockan 10:30 har jag och Jocke bokat en tid på Skyttis (Örnsköldsvik), för provtagning för Covid -19. Känner mig lite bättre än igår, har inte alls lika ont i huvudet....men är fortfarande förkyld. Jag hade helst utav allt velat slippa detta test, men i dessa tider så är det bara att bita i det sura äpplet och testa sig.
 
 
Det var en lång, lång kö med bilar före oss när vi kom in på området där provtagningen sker.
 
 
Det är minst lika lång kö bakom oss.....jisses!
 
 
Huvva....här sitter jag och är nervös!
 
 
Människan med provtagningspåsarna kom fram till oss och ville att vi skulle lägga i våra körkort i provtagningspåsarna....utan att nudda påsen. Hon gick sedan iväg och lämnade in dem hos några som satt inne i en barack. Efter en stund kom hon tillbaka med påsarna och vi fick parkera bilen i mitten av parkeringen....bland en massa andra bilar. Där ska vi visst sitta och göra denna provtagning....där alla kan se oss och vi dem.
 
 
Nu ska det provtas......suck! Fy vad hemskt det var att ta provet i näsan.....det sprutade tårar ur mina ögon och 20 sekunder är hur länge som helst. Det värsta var att det skulle även göra samma procedur i andra näsborren. Det var lite äckligt att man skulle använda en och samma provtagningspinne i både näsan som i munnen.....huvva. Det absolut enklaste av denna provtagning det var spottandet i den lilla koppen. Men, nu är det gjort....phu!
 
 
Vi fick sedan åka till en annan människa i skyddsmundering och en lång tång som tog emot våra tester.  Jag både hoppas och inte hoppas att det är Covid vi har....för isåfall har jag och Jocke fått en lindrig variant. Jag hoppas att vi har covid, för då har man förhoppningsvis fått några anikroppar. Jag hoppas inte att jag har covid med tanke på mina arbetskamrater man varit i kontakt med....det är liksom tudelat detta....suck.
 
Undra hur lång tid det kommer att ta innnan vi kommer att få ett provsvar?
 
 
Vi åkte förbi vaccinationsstället på vägen hem.....och där var det faktiskt mer bilar än där vi nyss varit. Undra när det kommer att bli våran tur (50+) att få vaccinera sig? Just nu är det 60+ och 50+ som är i riskgrupper.
 
 
Maya och Kira slapp testet...hahhaha, men de var lika busiga som vanligt! Du kan inte ta mig....