Äntligen får vi hämta hem husbilen...

Direkt efter Jocke slutat jobba i går, så åkte vi ner till Kramfors....närmare bestämt Marieberg och hämta hem vår efterlängtade husbil. Jockes föräldrar ska även hämta ut sin husbil.  Det är en tripp på ca 1 timma enkel väg....med andra ord ca 10 mil. Men, pga Covid -19 så valde vi att ta varsin bil...genom att både jag och Jocke känner oss lite snoriga. Åka säkert var det.....om man måste bryta de restriktioner Västernorrland nu satt upp. Känns lite dumt att åka dit i två bilar och hem i fyra (varav två är husbilar)....men, men.....det är bara att gilla läget.
 
 
Snart framme och nu kan vi se monsterbyggnaden som ser ut som den vore tagen från en skräckfilm....den byggnaden ger mig verkligen kalla kårar....huvva. Tänk, att där har lilla "Sara" fått stå hela kalla vintern...stackarn. Åh, så jag hade önskat att ha henne hemma hos oss under vinterhalvåret....så hon kan få bli ompysslad och att vi kan se till henne varje dag.
 
 
Framme....och våran husbil står utomhus bland en massa andra framkörda ekipage. Jag hade trott att vi skulle få köra ut henne själv, men inte då....hon stod redan där. Vilken härlig syn att få se henne igen. Det var fler som var lyckliga...hahhaha. Jag hörde en mamma sa till sina tre barn att: "- Ni gråter när vi lämnar och ni sjunger när vi hämtar".
 
 
Men, det jag hade förstått när vi lämnade in husbilen i detta plåtmonster har besannats med råge. Nästan ALLA husbilar/husvagnar var full med duvskit.....blä! När nu vädret tillåter så måste vi tvätta henne ordentligt för att få bort all skit...och då har jag inte ens kunnat se hur det ser ut på taket....suck.
 
 
Självklart var hundarna med.....och medan Jocke (med munskydd på) gick in för att prata med gubben som har detta ställe, så passade vi på att gå en liten promenad. Snacka om att det var liv och rörelse här nere.....det kom ut ekipage på löpande band så fort någon åkt iväg.
 
 
Nu åker vi hem.....i caravan!
 
 
Hungriga som bara den är vi nu....så medan Jocke åker hem och parkerar husbilen så stannar jag till för att köpa med mig lite mat hem...
 
 
 
#1 - - Veronica:

Hej!
Härligt att ni fått hämta er "Sara". Jag hitta din blogg i höstas då vi köpt vår första husbil "Happy" en KABE 750 T 2011 ;-) Jag har tittat runt på din blogg när ni är på turer med husbilen. Fått lite ideér och insperiton.
Vi har varit iväg 5 helger och vi verkligen ÄLSKAR detta liv. Ska bli kul att följa er denna säsong oxå. Mvh Veronica

Svar: Vad roligt att du tycker om bloggen 😀. Visst är det härligt med husbilslivet. 💖
CARINA WESTIN