Lära känna mig frågor....

Jag har hittat dessa 12 fantastiska frågor för att lära känna en annan människa - de kommer från Smartare liv. Jag har nu tänkt mig att ta mig an dessa frågor och försöka ge så ärliga svar som möjligt...så att ni kanske kan lära känna mig lite bättre. Jag tycker dessa "lära känna" frågor är så roliga att göra. Har ni någon gång svarat på sådana här frågor?
 
Nu kör vi:
 
Vad har du för motto i livet?
Mitt motto är ett ordspråk...eller rättare skrivet en sång från Monty Pyton - Life of Brian. Den lyder så här: "Always look on the bright side of life...". Jag försöker så gott jag kan att se allt från den ljusa sidan...att allt har en mening (än om det är svårt ibland).
 
Om du fick välja en sak med dig själv som du kunde förändra, vad skulle det vara då?
Jag skulle vilja tycka om nyttig mat och dryck. Om jag får välja idag så tar jag mycket hellre pizzan istället för salladen....så jag önskar att jag kunde förändra mina smaklökar.
 
Om du bara hade 24 timmar kvar att leva, vad skulle du göra då?
Hmmmmm? Ja, du...vad skulle man då göra? Jag skulle nog vara tillsammans med alla jag älskar mest på denna jord, inklusive hundarna såklart. Vi skulle åka till en underbart vacker plats någonstans i världen och bara njuta av de timmar som jag har kvar i livet. 
 
Gör du vad du helst vill göra i livet - och isåfall varför (eller varför inte)?
Nej, det gör jag inte....tyvärr! Jag skulle vilja arbeta med djur - tex jobba på djuraffär, kanske hos en veterinär, ha en egen hunduppfödning m.m. Men, tyvärr så är jag allergisk...så av förklarliga skäl så kommer det att bli en svår nöt att knäcka. Att starta en kennel medans man har ett annat jobb, det känns inte som någon rolig grej heller...för man vill ju vara hemma och ta hand om valparna.
 
Hur ofta dömer du en bok efter omslaget?
Väldigt sällan.....faktiskt!
 
Vad är de värsta du vet?
Falska människor och lögnare!
 
Vilken är den vanligaste missbedömningen folk gör om dig?
Att jag tuff och orädd....
 
Har du en "Bucket List" och i så fall - vilka är de tre sakerna högts upp på listan?
Jag har ingen Bucket List, men visst finns de saker som jag skulle vilja göra och se. Tre saker...hmmm? Jo, jag skulle vilja sova över på Ishotellet i Jukkasjärvi, starta en pudelkennel och åka till Irland.
 
Har du djur?
Japp...två underbara mellanpudeltikar (Maya och Kira). Jag har haft hundar, kaniner, fåglar, möss och fiskar....men hundes slår allt.
 
Vad är det galnaste du gjort i ditt liv?
Inte en aning...tyvärr, måste jag nog ha förträngt detta...hahhaha.
 
Om du fick tre önskningar, vad skulle du önska då?
Hälsa (som inkluderar att vara fri från allergier), Kärlek så klart och så obegränsat med Pengar
 
 
Ja, där var de tolv frågorna och svaren - för att lära känna mig lite bättre. Gör ni det nu?