Rullkoppel i skogen...

Jag gillar verkligen rullkopplen jag har till hundarna, men idag fick jag några extra gråa strån på huvudet. Vi gick in i skogen och hundarna var helt tokiga/yra, de sprang fram och tillbaka mellan träd och stubbar. Det hade varit otroligt mycket aktivitet på djuren i skogen under natten verkar det som, det var spår överallt. Kopplen trasslade in sig i slyn och hundarna fastnade....med andra ord så fick jag ta mig fram till hundarna och trassla lös kopplen. Men, tack och lov så har jag lärt hundarna att "gå runt", så om de fastnar så kan de för de mesta lösa problemet själva.
 
Det var också så otroligt halt på stigarna, helst nu när man inte såg isen pga det tunna snölagret. Det gällde att hålla tungan rätt i munnen...
 
 
Gick förbi alla stenar som vi forslat bort efter dräneringen.....det blev en hel del.