Promenad + fågelskådning

Vid 09:30 gick jag ut med hundarna en sväng och tänkte att vi kunde gå på lägdan igen. Men, den var så otroligt isig och hal....så det gick bara inte. Jag vill ju inte riskerna benbrott på mig själv i dessa Coronatider + att man är så rädd att hundarna ska sträcka sig om de halkar till. Så vi tog det säkra före det osäkra och gick en annan väg idag. Men, lite hann vi i allafall gå på lägdan...och de fick springa lite lösa också, på de delar som var utan is och snö.
 
 
Vi gick förbi och hälsade på hästarna. Tänk, att Kira har varit så otroligt rädd för hästarna de första gångerna hon såg dem. Nu finns ingen som helst rädsla kvar.....så skönt.
 
 
Nu till de fåglar jag sett idag.....eller de jag lyckades fånga med kameran. Jag skulle så gärna vilja ha en kamera med ännu bättre zoom än den jag har.....helst när jag vill ta bilder på fåglarna. Jag är verkligen en fågelskådaramatör på hög nivå. Jag kan se skillnad på fåglarna....och, ja till viss mån kan jag faktiskt också några namn. Men, jag tycker fåglar är så vackra.....i alla dess former och färger.
 
 
Nu går vi hem....för än fast solen skiner så är det kallt i luften och det blåser isande vindar.
 
 
Nu ska jag börja förbereda mig inför kvällen skift....som börjar 13:50. Jocke jobbar hemmifrån denna vecka med och även eventuellt nästa....så hundarna har det ju bra nu. De behöver inte vara ensamen hemma (eftermiddagsskiftet) och jag slipper åka och lämna dom hos mina föräldrar på mitt förmiddagsskift.