Egentid....

Efter maten ikväll så bestämde jag och Jocke att ha egentid med hundarna. Solen har tittat fram från allt det gråa som var tidigare i förmiddags...så vad passar då mer än en promenad. Jag tog Maya och Jocke tog Kira....och så gick vi åt helt olika håll. Hundarna tyckte detta var ett väldigt besynnerligt beteende utav tvåbeningarna.....de tittade efter varandra länge, länge. Jag inser att detta är något vi glömt bort.....allra helt Kira behöver stå på egna fyra ben mer än vad hon fått gjort. På detta sätt så kommer vi också att få ett starkare band till henne....eller henne till oss.
 
 
Jocke och Kira ska gå en längre promenad och jag tog med mig Maya in i vår älskade skog igen. Åh, så vackert det är när solen lyser mellan träden.....lycka på hög nivå. Jag tror faktiskt att Maya uppskattade denna skospromenad lika mycket som jag gjorde....egentid är underskattat.
 
 
När vi kom hem så sprang Maya direkt till utkiksstenen vi har på gården....för att spana efter Jocke och Kira. Men, de kommer nog vara borta minst 1 timma....dubbelt så lång tid som vi gick. Så vi får spana tillsammans efter som om sisådär 30 minuter....