10 års jubileum...

Idag har jag och Jocke varit tillsammans i 10 år......kan ni fatta vad tiden har gått fort....hela 10 år! Igår natt så överraskade Jocke mig med en present (kl 00:15).....kan ni fatta, han har köpt en present till mig. Jag skämtade med honom innan och sa: "-Var är presenten då?".....och så hämtade han en. Snacka om att jag såg ut som ett UFO.....och själv fick jag smärre panik. Jag har INTE köpt någon till honom. Vi är nog det mest oromanstiska paret som existerar.....kanske jag fått några rosor av honom något år tidigare och själv vet jag inte om jag köpt något till honom. Jag glömmer hela tiden vilket datum som är vår årsdag + att jag inte ens kommer ihåg hur många år vi varit tillsammans.....det borde ju vara rätt lätt...eller hur - 2010 (om det är 10 års jubileum idag).
 
Vad f...n ska jag nu hitta på till honom????
 
Jag fick ett tyngdtäcke utav honom.....oj, så skönt det är! Man känner sig som om man vore liten igen och sover över hemma hos farmor och farfar och får deras tunga täcken på sig. Så mysigt, ombonande och trygg känsla detta tyngdtäcke ger mig. Unerbart! Längtar redan efter att få gå och lägga mig ikväll...
 
 
När jag vaknade i morse så satt jag och funderade och funderade på vad han behöver.....det enda jag kom på var Whiskey. Så klockan 10:00 stod jag och trampade utanför systembolaget och köpte 2 flaskor till honom. En dyröres och en för att jag tyckte den var fin....hahahah. Jag tror faktiskt att han blev glad över dessa flaskor....phu!
 
 
På dagen så har vi arbetat hemma på gården...som vanligt! Inget mys bara för att man varit tillsammans i 10 år inte....nädå. Jocke har skrapat och grundmålat fönster på snickeriet och jag har börjat tömma komposten. Vi har kommit på att vi ska flytta den och fylla ut den slänten med jord istället...
 
 
Hundarna har busat...som vanligt med andra ord.
 
 
Vi har haft ett väldigt knepigt väder idag....vi har haft strålande sol, regn och åska och sedan sol igen. Men, trots det så har det varit riktigt skönt ute idag...
 
 
Maya blev överlycklig när Jocke slutatde arbeta för dagen. Hon nästan klättrade upp i hans famn och så fick han världens blötaste puss...hahah.
 
 
Vi firade våra 10 år tillsammans med en pizza och en kycklingrulle....de ni!