Långpromenad....

Idag när jag ändå måste åka och handla mat till både människorna och djuren - ja, då passade jag på att gå runt den mindre utav sjöarna (Höglandssjön).
 
 
Kira har inte blivit rädd för vatten efter hennes missöde igår.....lika nyfiken som vanligt med andra ord.
 
 
Detta är en härlig promenad att gå på och det märks att mina hundar inte är så van att gå på promenad där det finns så enormt många goa dofter, andra hundar och männsikor. Pust! Kira var riktit besvärlig från början...hon gnällde och pep så fort hon såg en annan hund eller människa. Men, innan promenaden var slut så uppförde hon sig riktigt bra (om man bortser från hennes vinkande).
 
 
Man kan träffa på många olika saker runt denna lilla sjö....denna gång träffade vi på fåglar. Maya var väldigt intresserad av dem....
 
 
Och så tar vi det absolut roligaste på hela promenaden....vi träffade på två dvärgpudlar - en grå och en röd. Vi stod och pratade en stund och döm om min förvåning....den gråa kommer från Domestic kennel och var fyra år och den röda kom från Thomsten´s och var sex år gammal (båda hanar). Det som var så roligt var att den första hunden vi köpte in i vår familj (1979), var just från Domestic och min första alldeles egna (1989) var från Thomsten´s.....cirkeln är sluten..hahhaah.
 
 
1979 - Domestic Silver Cesar (Cesar)
 
1989 - Thomsten´s White Devil (King)