Förrädiskt ute....

Nu är det förrädiskt ute....det har snöat som bara den nu på morgonen. Det otäcka är att all is nu ligger dolt under snön så man ser inte längre vart det är halt eller inte. Så för att gardera mig inför den dagliga promenaden så åkte broddskorna fram....och de behövdes kan jag lova!
 
 
Jag hade tänkt släppa lös hundarna på lägdan igen, men denna gång fick de ha koppel på sig förbi alla vattendrag som jag vet om. Inget mer plurr i ispöl här inte! De sprang som vanligt i 110 knyck och busade med varndra - de brottades, jagade varandra och försökte springa ikapp + allt snusande förstås.
 
 
Vi vandrar tillsammans genom livet......mina bästa kompisar och jag!
 
 
Majbrasan ser ut att bli rejält stor i år...härligt!
 
 
Med dessa två bilder kanske ni förstår hur förrädiskt det är ute just nu.....den första bilden är från idag och den andra från igår. Saknar solen!
 
 
 
 
...brudarna spanar!