Grått och trist...

Varför är det (nästan) alltid så? Det kan vara hur fint väder som helst under vardagen (när man jobbar) och så blir det helg och ledigt.....ja, då blir himlen helt grå! Men, lite grå himmel stoppar inte mig och mina småtjejer.
 
 
På med de nya Hurtta selarna.....och så beger vi oss ut på en promenad. De nya rullkopplen har så tunt/lätt koppel....så att det trasslar in sig precis överallt när de har på sig sina halsband. Helst Kira för hennes halsband är ett halvstryp med kedja....och just kedjan gör så att den tynger ner kopplet = fastnar i allt. Selarna är lite stela nu när de är helt nya, men hon på djuraffären sa att de mjuknar och blir helt perfekt efter ett tag. Nu när jag har sele på hundarna så sitter ju kopplet fast uppe på ryggen....och det har inte fastnat i någonting under hela promenaden. Underbart!
 
 
Ut på lägdan för att testa om skaren håller. Efter några provsteg så insåg jag att den höll och då kopplade jag lös hundarna så att de får springa av sig lite energi. De tycker att det är så himla roligt....och de turar om att jaga varandra. Kira är mycket snabbare än Maya nu, men Maya är lite smartare....för hon genar i kruvorna och på så sätt kommer hon ikapp Kira igen.
 
 
Maya räcker ut tungan åt mig.....sicken en alltså! Men, man kan ju även se att hon ger mig ett tunghjärta.....jag väljer att tro att hon sänder mig ett hjärta istället för att hon räcker ut tungan. Vad tror ni?
 
 
När vi kom hem på gården så var det ett himla liv av smågågelskvitter. Det satt fåglar överallt i träd och buskar....det var ett himla liv på de små. Det var int lätt att få dessa flygande varelser på bild....men två fastnade i allafall. Det känns som vår i luften när man får höra så mycket fågelkvitter....
 
 
#1 - - Wifeey:

Vilka fantastiska bilder du har tagit :D
Har samma sele, sjukt bra och haft de i ca 3 år - fortfarande lika fint och fungerande och riktigt mjukt o skönt

Kram

Svar: Tack så mycket 😀. Hundarna verkar gilla selarna och jag hoppas de snabbt blir lite mjukare
CARINA WESTIN