FB kritikerna...

Varför ska det alltid finnas någon som känner sig rättfärdigad att ifrågasätta och håna någons inlägg på FB. Det spelar egentligen inte någon roll på vilken sida man än tittar på...så finns det alltid någon som ska klaga - är det inte det ena så är det det andra. Om man inte har något snällt att säga....vad får dessa människor att vilja vara elaka? De kanske inte ser sig själv som elaka, men för de som lagt ut inlägget kan ta väldigt illa upp.
 
Jag tar som exempel: Om man ser en bild på en hund FB...tex på någon hundsida - ja, då kan man bara scrolla ner bland kommentarena om vips finns där ett litet "troll", som ifrågasätter pälsens kvalité, hur lång klorna är, vilket koppel man använder, hur tjock/smal hunden, man ger fel foder, använder fel leksaker, har fel golv inomhus, att det blir varmt/kallt i en bil, hundar ska ha på sig kläder/skor...eller att samma sak är detsamma är djurplågeri, om en hund hoppar över något, att hundar inte ska bäras, att hunden har tandsten, att hunden ser olycklig ut, kastering är fel eller rätt, du är inte hundens flockledare, hur du dresserar din hund, den hunden ser inte ut att vara renrasig, pälsar som färgas, fel att ha munkorg m.m.. Här är det en människa som lägger ut en bild på hennes/hans älskade hund som de kanske tar en skön promenad tillsammans med. Det värsta är att har en börjat kritisera...ja, då hänger "trollsvansen" på....suck!  Jag menar att ALLA som lägger upp en bild på sin hund på en av FB:s hundsidor gör detta utav stolthet och kärlek....eller? Jag tror inte det är någon som lägger upp sin "vanvårdade" hund på sådana sidor! Jag är så otroligt nyfiken på hur dessa "trolls" hundar ser ut - eller så kanske de inte ens äger en hund.....skulle inte alls förvåna mig.
 
Än så länge är det ingen som kritiserat mig med mina hundar....förutom för några år sedan - läs det inlägget här. Det handlade om att jag lät min valp hoppa över ett hinder.....på agilitybanan....suck!
 
Jag kan läsa många inlägg där den som skriver inlägget redan från början undanber sig påhopp eller elaka kommentaren....eller förklarar varför hunden ser ut som den gör redan innan folk har chans att påpeka detta. Men, trots detta så finns det människor som anser sig kunna/veta mer om just den hunden, än vad just ägaren gör....
 
Det finns säkert någon som skulle tänka sig kritisera denna bild också....att de har rosetter i luggen (djurplågeri), att de har en ovanlig färg (ej godkänd färg), att det inte är bra att ha klinkergolv (de kan bryta benen), att de inte ser glada ut (på grund av rosetten), att en ena hunden har kortare päls på öronen (pudlar ska ha lång päls på öronen), att de har fula frisyrer, klorna är alldeles för långa, att den ena ser tjockare ut än den andra, vad ger du dom för foder, hårsnoddar är farliga leksaker (den mörkblå saken som ligger på golvet) m.m. Nu hittade jag på allt detta...men, det skulle kunna vara rena rama sanningen för något "troll".....någon som enbart är ute efter att såra och kritisera en annan människa, som enbart lagt upp en bild på sina pälsklingar.
 
 
Om jag ställer en fråga....då vill jag gärna ha konstruktiva svar - men, samtidigt vill jag inte ha kritik på hur dum frågan är eller något annat skit kastat på mig. Varför ska de vara så otroligt svårt att bara scrolla vidare om du inte har något snällt att säga....eller svara på den fråga som just har ställts? Vi måste väl ändå kunna lita på att de flesta hundägare som lägger in bilder och frågor i ett hundformum....gör det för sin hunds bästa eller att för att få råd om något de aldrig varit med om tidigare. Alla är vi nybörjare någon gång - eller hur? Det är väl därför dessa grupper finns....för att dela med sig av sina hundar och framgångar....likaså motgångar.
 
Ibland så funderar jag allvarligt på att sluta upp med att lägga ut bilder eller ställa någon fråga....det är inte kul att bli påhoppad.
 
Har ni varit med om dessa "troll" i trådarna i de olika grupper ni är med på i FB? 
 
Tack och lov för den grupp jag själv varit med att starta....den är bara till för de som har hundar från den kennel jag köpt mina ifrån (eller ska köpa i framtiden). I den gruppen finns inget ont alls - bara kärlek och det gör mig så glad. Där kan man ställa frågor lågt som högt och det är INGEN som kritiserar dig på ett elakt sätt....det är ju precis så det ska vara. Den enda som existerar där är just KÄRLEKEN till sin egna hund....
 
Tyvärr finns nu dessa "troll" över hela Internet...i alla möjliga tänkbara forum. Ingen går säker....tyvärr!
 
Ett tips!!! Om man stöter på ett troll.....ge dem ingen som helst respons - det tar död på trollet betydligt fortare än om du föder den med egna kommentarer.
(bilden kommer från denna sida)
 
Det värsta med dessa troll...det är att om de inte har någon skärm och tangentbord framför sig så skulle de aldrig våga säga "face to face" vad de nyss präntat ner och sänt iväg i cyperspace.
 
Skit på er alla troll och skaffa ett liv vettja!!!
 
Har ni blivit utsatt för dessa "troll" någongång? Vad gjorde ni isåfall då?
 
Mer kärlek på Internet....det kanske ska bli år 2020:s mantra! Har ni ingen snällt att säga....håll då fingrarna i styr på tangentbordet! Så med andra ord....skulle ni inte våga säga det direkt till den personen - skriv det inte heller! Enkelt...eller hur!
 
(bilden kommer från denna sida)
 
#1 - - Maria Otterborg :

Hej Carina ! Mycket dålig av personen / personerna som hackar på dig ang Maya❤️som var ute på agility banan och testa en gång ;( om Maya var intresserad och visa att det gilla hon, då kanske du vill träna Maya nöd hon blir vuxen.
Tyvärr finns det folk till allt. Jag tycker att vissa människor måste bara jävlas och skriva fast dom inte har med saken att göra. Jag har EN fb vän som klagar på min Stinas päls ( :inlägget jag la upp på fan 22 januari ) på min tidslinje och Golden Sverige och skriver på Messenger elakt till mig, Lycka till med dina päls älsklingar Maya❤️och Kira❤️. Kram Maria och mina ❤️❤️❤️.

Svar: Ja, troll bakom tangetborden verkar det finnas gott om. Jag har så svårt att förstå varför man måste påpeka eller rent sagt vara elak?
CARINA WESTIN