Sista augusti....nu är sommaren officiellt slut!

Sista augusti idag.....vart har sommaren tagit vägen? I morgon är det höst.....den 1 september och nu väntar två härliga månader. Jag gillar verkligen september och oktober...jag är helt klart en höst människa. Men, det klart....nog hade juni, juli och august fått vara lite, lite längre. Helst juli = semestermånaden!
 
Det har regnat ordentligt nu på morgonen, men vid 09:30 tiden så tittade solen fram igen. Vad passar då bättre än att gå på en promenad med hundarna.....mot skogen vi går. Hundarna är ivriga och de drar i kopplet....de tycker att jag går väldigt sakta...hahah.
 
 
Inne i skogen så släpper jag lös hundarna så att de får springa som de vill. Det är så vackert i skogen när det nyss regnat och solen tittar fram mellan stammarna.....så härligt att vara jag just nu. Skogen känns väldigt höstlik idag....men, det är bara vackert! Jag och hundarna njuter tillsammans i "vår" skog.
 
 
Kira fick syn på en stubbe.....som hon blev väldigt osäker på. Hon stod en bra stund och bara tittade på den och vågade inte gå fram. Men, när Maya inte alls reagerade på den så vågade hon sig fram hon också....lilla fjant! Denna stubbe har ju varit på exakt samma ställe varje gång vi gått i skogen och just idag så reagerade hon på den....jisses. Tur att "moster" Maya är med som ett stöd ibland...hahah.
 
 
Det är riktigt blött i skogen idag och det var tur jag tog på mig stövlarna....
 
 
Vi tar en sväng in på kalhygget också....bara för att vi kan.
 
 
Nu har jag med mig två väldigt blöta och lyckliga hundar med mig hem. Men, allt går ju att lösa med en handduk som torkar de torra och två händer som plockar bort gräs och ris som fastnat i deras pälsar. Nu ska de få varsitt tuggben så att de ligger stilla en stund och torkar.....innan de ger sig på soffan...hahha.