Besviken...

Till våren så ska vi börja bygga upp farstukvisten igen....på egen hand. Vi hade tänkt låta en byggfirma göra detta, men priset för detta skulle gå på nästan samma summa som Jocke köpte huset för. Helt sanslöst.....är så besviken - jag hade hoppats att det ska byggas upp snabbt av de som har alla verktyg och som gör det varje dag. Men, nu ser det ut som att det är vi själva som får göra detta arbete....som nog kommer att ta flera år (är jag rädd). Fan också...jag är så otroligt less på all renovering - hela djävla tiden. Ibland så önskar jag att vi bodde i en lägenhet....så känns det nu i allafall. Luften har gått ur mig och jag vet att Jocke känner exakt samma sak - orkar vi verkligen med våran drömfarstukvist. Just nu känns de som om jag bara vill ha det absolut enklaste....alltså drömmen putsväck. Nä...jag är inte alls bitter!
 
MIn dröm är detta:
 
Men....just nu så skulle detta räcka! Just nu ser detta riktigt vackert ut....trots att det inte är min dröm.
 
 
Detta med renovering tär både på krafter och förhållandet och lusten till att äga hus. Jag hade hoppats att byggfirman skulle bygga min/våran dröm farstukvist....så att vi kunde koncentrera oss på att renovera källaren. Men, som det ser ut just nu så kommer källaren se ut som "skit" i flera år till!
 
Jag orkar inte!