Till Veterinären...

Ringde idag till Regina´s Veterinärklinik för att kolla om man kan ge fästingmedelet Bravecto till Kira. Jag kommer att ge fästingtabletten innan midsommar och då har hon hunnit bli 6 månader gammal. Men, för att kunna skriva ut ett recept till henne så vill de att vi ska komma in så de får kolla hennes vikt. Klockan 15:00 kunde de ta emot oss....så vi passade på att gå in på Zoo Hörnan innan. Där köpte vi mer valpfoder till Kira och bokade ett halsband till Kira som ska komma in på torsdag/fredag - samma som Maya har med i lila (Maya har rosa).
 
 
Nu börjar klockan närma sig 15:00....så nu går vi mot Veterinärkliniken, som bara ligger runt hörnet.
 
 
Jag kollar först Mayas vikt....för att se om hennes batning går åt rätt håll. Jippi, hon har gått ner 0,3 hg.....så skönt att se att det går åt rätt håll. Nu är det exakt 1 kilo till som vi ska försöka få bort...tills hon når sin matchvikt som vi ska försöka hålla resten av hennes liv.
 
 
Nu är det Kiras tur....helt ok vikt på henne och det tyckte veterinären också när hon kollade hennes hull, chipnummer och tänderna. Hon sa att jag skulle hålla lite koll på hennes canintänder i överkäken...de har inte lossnat än - men, båda nere är borta.
 
 
Vi sitter ner och väntar medan de skriver in Kira i deras nya datasystem (Maya finns redan i systemet). Kira hon vinkar till alla som passerar....hahahah. Alla tyckte hon var så otroligt mysig liten vovve.....och jag kan bara hålla med.
 
 
Nu ska de skriva ett recept på Bravecto...och vi får hämta ut tabletterna på fredag på Apoteket. Bara för att skriva utt ett recept så tar de 120 kronor.....bra timmpenning där.
 
 
 
#1 - - Maria Otterborg:

Hej! Jag såg att du vill ha recept Bravecto till Kira,
Det är helt sjukt att få betala för ett recept som tar ca:1 min att skriva ur. Jag fick betala 150kr för att fä recept på Bravecto
till mina tre hundar, så 120kr är lite billigare, men ändå dyrt, bra timpenning kan man säga. Jag använde Bravecto till. Stina och Hanna från april - 16 och det vara i 6 månader framåt( (tab/hund) . Grållan köpte jag 30 sep-16, så hon fick inget då högsäsongen närmar sig slutet. Från april - 17 har Stina, Hanna och Grållan Bravecto som jag ger 1 tab till varje hund och nästa tablett efter 12 veckor, infaller någon gång i juli månad, och der kör jag med varje år. Bravecto är billigare än Nextgard (räknat på 6 månader/ hund). Jag är nöjd med Bravecto, nackdelen är att tabletterna är dyra., men hellre der än att hunden ska bli sjuk och vi människor med som umgås jämt med våra hundar. Hoppas Bravecto hjälper till Din Maya❤️och Kria❤️..
Hälsningar Maria

Svar: Ja, Maya fick en tablett förra året och denna gång blir det den första för Kira. Jag ger dem tabletten innan midsommar...då har Kira hunnit bli 6 månader. 💖
CARINA WESTIN