Picknick i stan med mamma...

Idag så åkte jag och mamma in till stan med hundarna för att ha en liten picknick i hamnparken (Örnsköldsvik). Men, först gick vi en liten promenad runt "Arenan" innan vi dukade upp i vår medhavda picknick...
 
 
Nu närmar vi oss hamnparken....så mysigt det kommer att bli. Samtidigt blir det en bra passivitetsträning för hundarna. Maya har en tendens att börja gnälla och hoppa upp efter benen om man står stilla en för lång stund...för henne ska det vara rörelse inte stillhet. Så denna picknick är egentligen för hennes skull...hahah. Vi satte oss på gräsmattan under skuggan av ett stort träd....det blir annars alldeles för varmt för hundarna.
 
Hundarna skötte sig jättebra...Kira bättre än Maya. Kira hon kan sitta och titta i evigheter - hon är vår lilla Ferdinand. Maya gnällde lite, men det avtog ganska snabbt och hon lugnade också ner sig tillslut. Det fanns mycket att titta på...både människor och hundar....spännande.
 
 
Vi gick sedan vidare ner till hamnen....
 
 
När vi gick iväg upp mot torget så passade vi på att kika in på Expert...skulle bara kolla vilka kameror de har inne. Det slutade med att jag köpte en ny.....se det inlägget här. För jag har så länge nu retat mig på den fläck jag fått in i linsen på min "gamla" kamera. Men nya kamera i ryggsäcken så gick vi mot OSTP parkeringen....där min bil står i skuggan.
 
 
Vi stannade till på Villakiosken på vägen hem....nu ska vi ha mjukglass....allihopa! Mums....
 
 
Nu har jag två supertrötta tjejer som ligger helt utslagna på golvet....