Promenad ner till sjön...

Idag medan gubbarna håller på med dräneringen gick vi tanter ner till sjön med hundarna....lite orättvist kan man tycka. Men, vad gör man....hahhaah. I allafall så gick vi ut på en promenad så att hundarna fick springa av sig lite ute på lägdorna ner till sjön. Min mamma och Karin har inte varit där tidigare...så det var kul att visa dom också. Hundarna njöt i fulla drag....
 
Inkallning med jämna mellanrum och godis som belöning...då kommer de som skott så fort jag visslar. Är så stolt över dessa små töser....
 
 
Nere vid sjön satte vi oss på en uppdragen brygga en stund och hundarna sprang omkring och hade det underbart. Det är så fint där nere.....rofyllt på något sätt + att det inte finns en enda bil så långt ögat kan nå....bara en massa fåglar.
 
 
På väg hem så träffade vi på Inger, hennes guddotter och lilla Wilma. Jippi...tyckte alla fyrbenta töser och så blev det helt plötsligt pudelrejs på deras gård. Oj, så de hade skoj...trots att både Maya och Kira redan had sprungit som galningar. Tungan hängde spom slipsar på mina hundar och de fick sig lite vatten av Ingers guddotter....så snällt av henne. Det är lite synd om Wilma som får kämpa mot två stycken. Men, hon var lite smart....hon gömde sig bakom träd och buskar...hahhah.
 
 
Nu har jag två trötta tjejer som gick som små ljus vid min sida hela vägen hem sedan....hahaha.