Måla på krukor

Nu är jag på gång.....denna gång ska jag måla lerkrukor i fina färger som lyser upp i höstmörkret. Jag börjar med att hämta upp två stycken från mina gömmor i källaren och tvättar ur dom så att de blir rena och fina. Jag har även kommit på ett motiv på en kruka till Izabell, men den kan jag ju inte visa (säga), förrän hon fått den - annars blir det ju ingen överraskning. Men, nu ska det bli först och främst krukor till mig....
 
 
Jag har börjat med att måla krukorna vita/beiga....första varvet målat och jag vet inte riktigt hur jag ska göra sedan. Men, det kommer väl eftersom kan jag tänka...är lite sugen på hjärtan av något slag, men om det blir som bilden jag sett det återstår att se. Jag är liksom inte riktigt bekäm med fägerna än och vet inte hur mycket vatten jag ska blanda i för att få rätt konsistens. Men, nu är de vita/beiga (grundfärg) i allafall - ett steg i rätt rikting.
 
 
Nu har jag blandat ihop lila, vit och blå....och fin tillslut fram den färg som jag tycker så mycket om, det påminner om blåbär och mjölk. De andra hornet jag hittade tidigare i garaget fick även lite blåbär och mjölk färg på sig. Nu ska vi se vad jag ska hitta på för mönster på både krukor och horn - men, just nu ska de torka.
 
 
Jag älskar som sagt var lavendel....så lavendel får det bli på båda krukorna. Efter några ommålingar på krukorna...så blev detta slutresultatet. Det är inte så lätt...jag måste försöka fixa något annat att ställa upp krukorna på så att det går lättare att måla på dom. Helst av allt skulle jag vilha ha en skiva som roterar...
 
 
Jag ska hämta upp fler krukor från källaren i morgon....nu jämarns ska jag sätta färg på tillvaron.