Lyckliga lydiga hundar...

Det talesättet stämmer till 100% - Lyckliga lydiga hundar!
 
Nu på morgonen gick jag och hundarna ner till Täfteåsjön....det längsta jag gått sedan jag fick lunginflammation. Det var så otroligt vackert väder och redan 08:30 var det 15 grader varmt ute....helt underbart. Hundarna fick springa lösa och jag hade redan preppat min ficka full med hundgodis. Med jämna mellanrum kallade jag in hundarna och den allra duktigaste av mina småtjejer var Kira denna gång. Hon kom som ett skott när jag visslade och Maya kom en stund efter henne.....jag känner mig så stolt över dem. De hade så skoj och de sprang och sprang och luktade på allt möjligt. Vad härligt det är att kunna ha hundarna lösa - både för mig och allra helst för hundarna. Det riktigt synns på dem hur lyckliga de ser ut....tänk att deras glädje och iver kan vara så smittsamt....hahahah.
 
 
På vägen hem började jag hosta igen...suck. Det var kanske för ansträngande ändå....det kändes riktigt tungt att andas. Jag tyckte att jag gick så sakta, men inte tillräckligt med andra ord....suck.  Men, oj...så vi har njutit av promenaden i den friska luften och vi har haft det helt underbart i vår ensamhet...mitt ute i den underbara naturen.