Sjukhuset & Gravarna

Igår kväll innan jag la mig skulle jag ta ett lavemang - Klyx. Jag mådde så otroligt dåligt efteråt och trodde nästan att jag skulle måsta kräkas....fick också super ont i magen som även blev stenhård. Vad är detta? Så här har jag inte tidigare känt när jag tagit detta lavemang. Suck....procedur igen nu på morgonen, men mådde inte lika illa denna gång...så skönt!
 
Men, alltså! Att använda Klyx på sig själv är inte alls lätt kan jag lova. Än hur jag försöker så får jag inte in all lösning i tarmen. Jag tycker jag knövlar ihop flaskan till det yttersta, men när jag tar bort den så har jag inte ens fått in hälften....hur svårt ska det va? Det står på pappret jag fick från sjukhuset att man ska ligga ner på sidan....allvarligt, finns inte en chans att jag skulle klara detta ensammen och jag vägrar med Jocke om hjälp. Jag sitter på toan jag....
 
 
Åkte hemmifrån vid 10:00 tiden ut till Järved...Maya ska vara där medan jag ska göra undersökningen av tjocktarmen. Jag hade tid klockan 11:15. men fick sitta och vänta i en timma innan jag fick komma in...det är så otroligt drygt med att bara sitta upp och ner och bara vänta och vänta. De hade blivit försenade av olika anledningar så det var bara att acceptera läget. Det jobbiga är att man inte heller törs gå ifrån väntrummet...man kan ju bli uppropad exakt när som helst.
 
 
Dörren i mitten ska jag in på undersökningen.....mår nästan illa när jag tänker på hur det var förra gången jag satt utanför detta rum i rullstol. Jag grät som ett barn....hade så ont och var så rädd.....hua, hemska känsla. Men, denna gång gick det bättre, än fast det gjorde ont ibland. Blev lite full i skratt när jag såg vilka sköterskorna var....Madelene (arbetskamrats fru) och Viktoria (Jockes lillebrors bästa kompis fru)....snacka om att Ö-vik inte är stort...hahha!
 
Jag fick komma in och byta om till sjukhuskläder....jag fick behålla BH och strumpor på. Underkläderna var ett gigantiskt hål i grenen.....varför ska man ha på sig några alls kan jag tänka, men de sa att man känner sig mer påklädd med dom på....ok....så är det kanske, men ändan är ju fortfarande bar....hahaha!
 
Ont, ont och åter ont gör det när de ska föra in kameran i ändtarmen...än fast jag fick bedövningssalva innan. Det var både äckligt och fascinerande på samma gång, när man fick följa kamerans vandring genom tjocktarmen på en tv skärm. Jag såg ett klammer som satt fast i där tjocktarmen och tunntarmen går ihop, den skulle lossna av sig själv trodde hon så fort jag kunde gå normalt på toaletten igen. Hon såg att tarmen var lite irriterad/inflammerad, men trodde att de kunde bero på lavemanget....genom att tarmen inte alls är van vid att arbeta än. Hon tog även bort två små polyper med ett redskap som var 3 mm stort, men på tv skärmen såg det ut som en leksakstraktorskopa.
 
Nu är de bara och vänta på operationen....när nu den kan tänkas bli, men kollen av tjocktarmen är i allafall avklarad och hoppas jag slipper den fler gånger...den är inte skoj.
 
 
 
Köpte med mig två mackor...en till mig och en till mamma när jag åkte tillbaka till Järved för att hämta upp älskade lilla Maya. Vi fikade och surrade ett tag innan vi åkte hemmåt.
 
Jag kom då på att det är snart Allhelgona/Halloween...så jag stannade till vid Torshallen och gick in och köpte två gravljushållare (med ett hjärta på) + två gravljus. På vägen hem så stannade jag till vid Farmor/Farfars och Mormor/Morfars gravar vid Arnäs Kyrka och tände varsitt ljus till dom. Jag stod en stund vid gravarna och skänkte dem varsin tanke om att de var saknade....väldigt saknade!
 
 
Nu ska jag försöka sova en stund innan jag ska åka och jobba inatt....känns inte allt för lockande kan jag lova. Har ont i magen och i ändan.....men, men......arbeta bör man annars dör man....eller?
 
Spara
Spara