Kläder på hundar

Vad tycker ni spontant när ni läser rubriken...Kläder på hundar?
 
Jag själv är helt för kläder på hund...om de har en funktion så som regntäcke, ett täcke som värmer ryggen under de kallaste dagarna på året eller reflexvästar. Jag skulle däremot ALDRIG sätta på henne klänningar eller dyligt, än hur gulligt det än må vara. Men, en tomteluva kanske hon får ha på sig för att få ett julkort. Men, halsband skulle jag kunna köpa hur många som helst av om jag inte bromsade mig själv, det finns ju så otroligt många som är så fina. Har bara två halsband till henne just nu....halvstryp i läder (det halsband hon har på bilden har hon inte längre - gillar inte de som har plaststängning).
 
 
 
Men, det är en enormt stor marknad på just hundkläder....söta och ljuvliga klänningar eller tuffa skinnjackor. Det är som sagt var att tur att smaken är olika. Visst är det supergulligt, men jag är mera för funktion när det gäller kläder till hunden. Det finns badrockar, täckjackor med huva, pyjamaser, klänningar i spets och till och med tikskydd med spets och det finns till och med kepsar till de små liven....
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
(Bilden komemr från denna sida)
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
 
Så här har mina hundar sett ut i sina "kläder" (mina otroligt saknade änglahundar Royce och Kuro). Royces "kläder" kan nog Maya ha nu i höst, men är rädd att vintertäcket kommer att vara för stor på henne, så där blir det nog att åka och köpa ett nytt.
 
Regnkläder
 
Reflexvästar
 
Vintertäcke
 
Tomteluvor 
 
Ja, vad tycker nu om kläder till hundar....som mig eller har ni andra åsikter? Kom ihåg att jag inte dömmer någon som väljer att ha på kläder på sin hund som inte har någon funktion, jag kan faktiskt tycka att det är riktigt gulligt och sött många gånger. Men, jag skulle inte kasta ut pengar på något som inte har en funktion, men kläder som som är för väta, kyla eller synas i mörkret - där får det kosta :)
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Håller med, kläder som har funktion.👍

#2 - - Anonym:

Kläder med funktion! Sen om det är rosetter eller gulliga färger bryr jag mig inte men ser exempelvis ingen funktion med en tyllkjol på en hund medan en t-thirt kanke fyller en funktion :)