Många tankar idag...

Många tankar som far omkring idag!
 
Har nu äntligen rakat Kuro färdigt....än om de tog tre dagar denna gång. Skulle gärna vilja ha en toalett i källaren också....upptäckte jag! Kan ju inte låta honom står kvar på trimbordet medan jag springer upp en våning - tänk om han skulle hoppa ner och göra illa sig. Han är ju trots allt 10 år och 2 månader gammal. Så det blir lite rakning här och där...men, nu är det klart och det är bara schamponeringen och klippningen kvar. Vill ju gärna ha en ren hund innan jag hämtar hem Maya och så vet jag inte helller hur mycket jag orkar efter operationen heller....suck!
 
 
 
Och så några bilder på de obligatoriska körsbärsblommorna.....ett måste! Jag är rädd för att de blommat över när jag kommer hem från sjukhuset igen...så jag måste ta vara på varje dag med mina älskade vita blommor. Varför kan de inte få blomma hela sommaren....jag skiter fullständigt i körsbären!
 
 
 
På tal om sjukhuset...idag kom kallelsen för operationen. Jag ska in redan den 5:e, genom att den 6:e är en röd dag (Svenska nationladagen). Den 5:e ska de göra några undersökningar på mig + att de ska markera var eventuellt en stomipåse skall sitta på min mage. Det känns skönt att jag får åka hem och sova i min egen säng för att åter skriva in mig den 6:e. Den 7:e är det dags för operationen...som skulle ta en hel dag....pust! Får nog reda på när jag ska vara där på måndag skulle jag tro. Har också fått ett nytt läkarintyg...är nu sjukskriven fram tills den 21 juni, till och börja med.
 
 
Många tankar idag! Kommer jag hinna/orka bada och klippa Kuro ikväll? Väntar tills Jocke kommer hem så han får komma ner och ta över medan jag måste springa på porslinstronen. Hur länge kan detta ta? Hmmm, minst 2-3 timmar skulle jag tro....trots all päls som inte behöver torkas.
 
Operationen närmar sig med stormsteg och jag är livrädd just nu! Måste komma ihåg att tala om att jag hör dåligt på höger öra.....måste komma ihåg det! Tänk om de viskar i mitt högra öra och frågar om jag sover....och så svarar jag inte och de på oeperationen tror att jag sover...men, att jag fortfarande är vaken och har bara inte hört hennes / hans ord! Hemska tanke.....hua!
 
Känner mig redan helt knäckt.....ska nog vila en stund tror jag!
 
Spara
Spara