Måla

 
Jocke har gjort i ordning brädor som vi ska ha ute i hallen och jag målade dom. Men, när vi tog in dom så insåg vi att de kommer att bli för ljusa mot väggen...surt sa räven!
 
 
Jocke slipar brädrona vi ska ha i hallen
 
 
Måla...
 
 
Jag kan bara inte lyckas att kladda ner mig när jag målar - ni skulle ha sett mina byxor!
 
 
Brädor på tork...i snickeriet
 

De ljusnade rejält när de torkade....suck!
 
Jag hade en liten provburk med mörkgrått och kom på den geniala ideén att blanda så att den ljusa grå blir en anings aning mörkare. Sagt och gjort - ner med brädorna i pannrummet och så var det bara att sätta igång och blanda och måla.
 
 
Dessa färger tänkte jag blanda ihop till en aning mörkare grå nyans
 
 
Blanda....
 
 
...och blanda ännu mer - det ska bli en jämn färg!
 
 
Vet inte om det syns så bra - men, den brädan längst upp på bild är målad med den nya färgblandningen
 

Här kanske det syns lite bättre....en anings aning mörkare grått
 
 
Brädor på tork nere i pannrummet. Får se om det behövs målas ett varv till senare...