Veterinären

På lördagsmorgon (den 26/4), så kastade jag varsin ostbit till hundarna på morgonen (som jag alltid brukar göra). Kuro han svalde den glatt, men Royce han gnällde till och gick därifrån. Har kollat hans tänder och klämt på hals, utsidan nosen.....men när jag skulle öppna munnen för att kolla in så skrek han rakt ut. Vad har hänt?
 
Han kan inte gapa, inte ens bära på sina älskade leksaker eller gäspa....då skriker han till!
 
In till veterinären på måndagen och de konstaterade tillslut efter ett ordentligt rus att han hade en tand lös i högra nederkäken och en som var väldigt inflammerad i överkäken på samma sida. Skiiiiit! Vi har ju nyss varit och dragit två tänder för bara två månader sedan.
 
Det mindre roliga just nu är att veterinärstationen på Floragränd håller på att bygga om, så de har ingen operationssal....den ligger 2-4 veckor bort som det såg ut just nu. Veterinären tyckte att jag skulle ringa till Sund och att hon skulle skicka en remiss dit. Ringde till Sunds veterinärklinik och fick inte en tid förrän om två veckor bort.....två veckor.....jisses! Vad göra? Får jag ingen tid snabbare genom att jag inte gjort första undersökningen där....eller? Fan, fan, fan!
 
Han går just nu på antibiotika och smärtstillande, men han öppnar fortfarande inte munnen. Han äter lite om jag blöter upp maten ordentligt, har inte sett honom dricka vatten....men, han är inte uttorkad.....så nåt får han i sig ändå!
 
Lilla gammgubben Royce....
 
Kuros vikt....den pendlade från 25,2 till 25,5 kilo
 
 
Royces vikt....den pendlade från 8,3 till 8,5 kilo
 
 
Royce på undersökningsbordet
 
 
Nu har han fått ett lugnande medel.....men, han vägrar lägga sig ner. Han bara står helt stilla som en staty.
 
 
Nu har han äntligen lagt sig ner....nu kanske undersökningen kan börja!
Spara