"Springer"


När jag var och köpte hem mer hundmat (Royal Canin Adult 11-25 kilo) idag så passade jag på att köpa en "springer" till min cykel. Det ska bli spännande att prova den, det blir nog imorgon skulle jag tro. Köpte en billigare variant 499:- från Dogman, orginalet gick på över 872:-, lite väl häftigt tyckte jag. De på djuraffären sa att denna fungerade precis på samma sätt, men att de var en annan tillverkare bara.

Kommer att kännas skönt att slippa ha kopplet lindat runt styret, har liksom inte så mycket kontroll på cykeln om han (Kuro) får för sig att springa efter tex en katt...

Kollade igenom den när jag kom hem och blir lite fundersam på den tunna linan som ska fästas på "springern" till hundens sele/halsband - ska de verkligen vara så tunn??? Jag tror att jag nog kommer att ha ett vanligt koppel på Kuro samtidigt, om den skulle gå av eller lossna på nåt sätt. Säkerheten framför allt, helst när man cyklar efter en trafikerad väg!
 
 
 
 
 
 
Spara