Klippkurs

Den 29/10 kl 09:00 så kom Helena Troéng från Umeå och hade en klippkurs. Vi höll till i studiefrämjandets lokaler. Det blev sammanlagt 5 pudlar och deras hussar och mattar som kom och fick lära sig lite om klippning, kloklippning, tandsten och öronplockning =).

Jag tyckte att jag nyss hade klippt Kuro, men en ICA kasse senare så insåg jag att så var inte fallet. Klippa är inte lätt....mycket att tänka på, det är linjer här och linjer där. Jag insåg att jag har hållit saxen fel, jag klipper med toppen av saxen och inte längst in....det är därför jag har det så svårt att få linjerna raka...

Tusen tack Helena.....du är helt underbar!!!

 

 Kuro före klippning
 
 
Och efter klippning...


Här kommer lite blandade bilder från kursen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kippkurser kommer det att bli mer av i framtiden.....man kan aldrig få för lite av den varan =)

Spara