Ut i allt det vita....

Ut i allt det vita igen....jag och vovvarna. Tänk, att det är så otroligt mycket snö ute, men att vägarna är bara. Tänk när all denna snö ska smälta undan inför den kommande våren....hua så blött det kommer att bli efter vägarna då. Men, just nu är det är så skönt att kunna gå på en promenad utan att behöva vara rädd att halka. Idag är det som sagt var vitt ute.....och det är -2 grader vid 10:00 tiden. Solen finns där...men, den är långt bakom molnen idag.
 
 
Kira ska som vanligt klättra så högt upp hon bara kan.....
 
 
Än fast inte solen skiner idag så är det vackert med frosten som sitter på trädens grenar....
 
 
Jag fick se en massa domherrar och damer idag....de satt i en stor björk och tittade på oss när vi gick förbi. De är ju en av de vackraste fåglar jag vet.....och jag har faktiskt inte sett så många i år. Så att jag fick se dem idag gjorde mig löjligt glad...hahhaha.
 
 
Att gå så långt kopplen räcker (5 meter), är både Maya och Kiras melodi idag. De måste tycka det är härligt att slippa gå efter vägen och att det är säkert en massa spännande dofter där nere vid skogskanten.
 
 
Maya och Kira......de måste bara vara världens bästa, snällaste, vackraste och busigaste pudlar som finns....hahhaha.
 
 
För exakt 5 år sedan såg det ut så här hemma hos oss...och då var Kira bara en liten plutt. Jag kan bara inte fatta att det redan gått 5 år sedan Kira kom hem till oss. Maya hon fyller ju 7 år i början av april och Kira blir 6 år i slutet av december.