Hittat ett skoterspår...

Redan igår så såg jag detta skoterspår som gick rakt in i skogen....eller rättare skrivet: Kalhygget! Men, jag tordes inte gå där då.....men, idag så bestämde jag mig för att vi skulle testa. Åh, så jag hade stora förhoppningar på detta skoterspår.....
 
Idag är det som ni ser gråmulet och det är -5 grader (vid 09:30 tiden). Det ska visst kunna börja snöa ikväll...suck. Men, som alltid så här innan våren kommer på riktigt så tar jag fasta på det gamla uttrycket: "Nysnö äter upp gammsnö!"
 
 
Hundarna fick ha koppel på sig tills jag hade avsynat varje milimeter av omgivningen. När allt var klart och fritt så fick de springa lösa.....och som de sprang. Spåret höll för mig och det var relativt hårt att gå på....jippi!
 
 
Men, tyvärr till min stora besvikelse så delade sig skoterspåret efter ett tag. Då blev det helt plötsligt mycket besvärligare att gå och jag sjönk ner kanske vart tredje steg.....inte mycket, men tillräckligt för att jag inte vågade gå vidare.
 
Jag stod stilla en stund och lät hundarna springa och utforska omgivningarna.....för skaren höll för deras 7 kilo utan problem. De sprang och de snusade.....och de sprang och snusade. Med jämna mellanrum kallade jag in dem och så fick de lite ost som jag hade med mig idag. Jag stod och beundrade allt det vackra i allt det vita istället, medan hundarna gjorde sitt.....och det är inte fy skam det heller.