En måndag i slutet av mars

25 mars har vi på kalendern idag.....snart är denna månad slut och vi går med stormsteg mot våren och sommaren. Jag tycker verkligen att mars månad har rusat fram i år.....och snart knackar april på dörren. Idag har vi halvmulet och -4 grader, solen tittar fram mellan molnen och det är riktigt härligt ute.
 
Mitt påskpynt......
 
 
Ännu mera påsk blir det när en utav våran grannar har fått en häxa på sin tomt. Hon ser väldigt gald och tillfreds med sig själv i år....hahhahaha. Hon tycker kanske det ska bli skönt att kunna ta bilen istället för kvasten när det bär av till blåkulla i år...vem vet.
 
 
Täteån släpper tagt om vintern mer och mer.....underbart.
 
 
Jag stannade och tittatde på två små pippifåglar som kvittrade som bara den och gjorde cirkusliknande rörelser, högt uppe i trädet. Vad härligt det är att se liv igen....nu väntar jag bara på den första tussilagon. För när tussilagon kommer...ja, då är det verkligen vår enligt mig.
 
 
Men, än har vi mycket snö kvar som ska smälta undan.
 
 
Hemma på vår gård igen och då får hundarna söka godis.....en sak som de tycker väldigt mycket om. Men, det är inte förrän nu som de verkligen måste använda sina nosar. Godiset har samma färg (nästan), som fjolårsgräset och de kan inte längre använda enbart sina ögon längre. När jag kastat ut godis åt dem tidigare på snön....ja, då använder de enbart synen och liksom glömmer bort att använda nosen lika mycket. Idag fick de med andra ord kämpa lite mer för brödfödan.....