Aprilväder i mars

Men, vilket trist väder vi fick idag. När jag åkte hem från jobbet igårkväll så snöade det och när jag vaknade i morse så regnade det. Idag känns det som om det kastats över en väldigt blöt och grå yllefilt över hela vår lilla by. En sak som är säker.....hade jag inte haft hundar så hade jag absolut int gått ut idag. Det är +2,5 grader ute och det blåser lite grand och det är blött på vägarna.
 
Men, som sagt var.....jag har hundar och ut på promenad vi går!
 
 
Kommunen har iallafall gjort trottoarer i snö för hundarna, alltid något. Jag tror i och för sig inte att detta är gjort för att hundarna....utan för att minimera att snön ska smälta och göra stora vattenansamlingar på vägarna. Men, Kira trivdes som fisken i vattnet med dessa tillfälliga trottoarer. Tänk, om vi ändå hade haft trottoarer att gå på.....det hade varit någonting det. Ni alla som har dessa......uppskatta dom!
 
 
Blött, blött och åter blött...
 
 
Här kan ni se den gråa och blöta yllefilten jag skrev om tidigare. Fattar ni hur mycket jag saknar färg just nu?
 
 
Jo, måste också visa hur ett äkta norrländskt potthål ser ut.....hahahha.
 
 
Måste bara få lägga in en bild som gör denna trista och gråa dag lite bättre.....något att se fram emot.