Äntligen fredag!

Jag har min lediga fredag denna vecka.....men, att få sova ut gick inte i morse. Jag har nämligen lovat att skjutsa Jocke till hans jobb och hämta honom senare ikväll. På det företaget han jobbar på, har de nämligen bytt ut det gamla köket med ett sprillans nytt. De ska därför ha invigning av det nya köket ikväll....med god mat och dryck. Ja, en sak som är säker.....det är olika på företag och företag. På det företag jag jobbar på, så blir man glad om företaget på sin höjd bjuder på fika några gånger per år.
 
Jag släppte av Jocke vid Lundbergs Bröd och han gick den sista biten ner till hans jobb, som ligger inne i stan (Ö-vik). Jag passade på att gå in på bageriet och köpte med mig lite gofrukost till mig och mamma + en liten godbit var. Jag ska nämligen åka och hälsa på henne medan jag ändå är i närheten. Medan vi satt och käkade vår goa frukost så sprang det ett gäng rådjur förbi hennes fönster och skatorna håller förfullt på med att bygga sina bon i ett träd i närheten, med kvistar i olika storlekar.
 
 
Efter vår frukost, så har nu klockan blivit 08:15. Vi gick ut en sväng med hundarna och det var riktigt varmt och skönt ute....trots den tidiga timman. Vårkänslorna riktigt spritter i kroppen.....
 
 
Isbrytare är ute och kör i Ö-viksfjärden.....det brukar betyda att det snart kommer en större båt in till hamnen. Trots att det "bara" är en isbrytare så är det underbart att återigen få se båtar i vattnet istället för på land. Men, det kommer nog att ta ett bra tag till innnan man får se andra båtar än isbrytare och stora fartyg är jag rädd.
 
 
Vid 09:30 åkte jag och veckohandlade och självklart så fick en bukett med tulpaner följa med mig hem. För så länge det inte finns någon färg ute i naturen så får man ta in färg i stället.....
 
 
Nu är det dags att raka både Maya och Kiras nosar och tassar.....för jisses, så de drar in smuts nu. Förhoppningvis så blir det mindre päls som grus och smuts kan fastna i när småtassarna är rakade...både ovansidan och undersidan. Kira först ut och Maya har satt sig i "tryggheten" under trimbordet.
 
 
När två nosar och åtta tassar var rakade + alla 26 klor är klippta.....två av Kiras klor är på utväxt och behöver inte ännu klippas. De fick också båda två nya gummiband i sin vackra päls på huvudet....de fick 3 små gummiband var, Kira fick orange och Maya rosa. När det var klart gick vi ut på en promenad......så underbart härligt väder det är ute. Solen skiner och fåglarna kvittrar och det är +5 grader ute.....och jag fick till min glädje även se några videkissar högt upp på ett av träden. Våren närmar sig......med stormsteg!
 
 
Två nyrakade tjejer.....oj, så tokigt detta låter....hahhaha. Men, det jag menar är ju såklart två pudelnosar som är rakade som sitter på två tjejhundar.
 
 
Inne igen och nu måste jag få i mig lite lunch....för klockan har nu tickat på och är snart 13:30. Men, först måste jag bara visa att trots att de nu inte har någon päls på sina tassar så kan de fortfarande dra in blött. Så soffan vi har i köket är en av deras favoritplaster (som kanske syns), fick en massa tassavtryck. Smart som jag är så valde jag ett möbeltyg som lätt går att torka utav smuts och blöta tassavtryck.