Ledig fredag och sol...

Äntligen är denna arbetsvecka över och till råga på allt så skiner även solen. Det är +9 grader varmt ute och solen värmer så gott. Men, innan vi ska gå ut och njuta av solen så måste jag (vi) åka och handla och köpa en present till mamma som fyller år i morgon. Nu måste man tänka sig för, vart man ställer bilen igen.....för solen värmer upp den ganska snabbt. Jag fick åka några varv runt på parkeringen vid affären innan jag äntligen fick tag på en plats med skugga.
 
Hemma igen och in med alla matvaror + äta lunch. Ut på en promenad med hundarna i solen.....åh, så jag njuter. Vi gick sedan upp på ovansidan av vår tomt och hundarna kunde springa lösa där en stund.
 
 
Vi fick också se en massa olika sorters fåglar.....jag tycker verkligen om fåglar...hahhaha. Men, än hur vackra jag tycker dom är så kan jag inte så många namn på dessa fjäderfän. Trast och talgoxe....tror jag att det är, men den vit/grå med lite rött på huvudet vet jag inte om jag sett förut.
 
 
Jag bestämde mig för att hjälpa våren på traven och tog fram spaden för att skotta bort lite snö. Men, jag orkade inte så länge....det var mycket tyngre än vad jag trodde det skulle vara....phu.
 
 
Jag måste tyvärr säga att jag har inte så bra medarbetare....hahahhaha. De latade de sig mest hela tiden medan jag fick stå för själva arbetet. Maya rullade sig om och om igen i det torra gräset, så hon ser nu ut som en enda stor grästuva. Åh, så jag längtar efter en grön gräsmatta....