Nu är det slutåkt med husbilen för i år...

Idag har dagen kommit då vi ska lämna in husbilen för vinterförvaring....så oerhört trist det känns. Men, så länge vi inte har något eget garage hemma på gården, så får vi bara lov att följa med strömmen. Jocke kör husbilen ner till Marieberg och jag och hundarna följer efter med min bil. Jockes föräldrar och en av deras grannar ska också lämna in sina husbilar idag...så vi åker ner tillsammans i karavan.
 
 
Framme i Marieberg.....hua, så hemsk denna plåtbyggnad ser ut. Men, här ska Sara få stå tillsammans med en massa andra husbilar och husvagnar ända fram till april nästa år.
 
 
Jag parkerade bilen och tog med mig hundarna ut på en promenad. Vi gick förbi Jocke som fortfarande står i kön för att få komma in i byggnaden.
 
 
Det är många som vill få plats i år igen.....kön går ända upp till vägen. Nu så får vi komma in...Jocke får själv köra in husbilen. De tar 1500 kronor + 200 kronor för elen. Vi valde även i år el.....då kommer batteriet få sitt underhåll under vintern också.
 
 
Jockes pappa åker hem med sina grannar och jag och Jocke åkte en ny väg hem....en grusväg som kommer ut vid Ullångers kyrka. Det var så vackert denna smala rusväg som gick intill en lika vacker sjö.
 
 
Visst är det väl tragiskt att dessa skyltar numera finns överallt....
 
 
Vi kom fram till ett väldigt vackert litet ställe....Nässoms fäbodar. Vi parkerade bilen och gick in för att titta + att vi tänkt fika det vi hade med oss efteråt. Allt var låst, men vi ändå runt och tittade. Nu kommer det konstigaste.....när vi precis hade fått fram vårt fikabröd så svängde det in en bil bredvid våran. Gubben som klev ut började prata med oss....han sa att detta är sommarstugor. Va? Det stod ju en skylt ....Nässoms Fäbodar. Gubben sa att det inte varit en fäbodvall där på över 60 år....men, varför har de då kvar skylten? Jag och Jocke misstänker att han är Bjärtrå byavakt....och kom enbart för att kolla vilka typer vi var. Jisses! Men, jag tror att han insåg ganska snabbt att vi inte var potentiella tjuvar.
 
 
Vi åker nu vidare hemmåt....
 
 
Skönt att vara hemma igen, men ack så tomt det är nu ute på gården.