En vacker höstdag...

Idag åkte jag redan 09:30 till Maya & Kiras uppfödare (Vitterklippens kennel), för att hjälpa henna att klippa två hundar - Polly och Tjorven. Men, oj, så vackert det var ute idag...jag verkligen njöt de 25 minutrarna det tar att köra till henne. Idag har verkligen hösten visat sig från sin allra bästa sida.....solen skiner, himlen är blå, träden lyser i många olika gula nyanser.....det är ju bara så vackert.
 
 
Jag blev totalt förälskad i lilla Polly....vilken underbar liten fröken på ca 4 månader. Hon påminde så otroligt mycket om Kira i hennes sätt att vara....en liten filur...hahhah. Ulla-Britt har ju också uppfödning på Australisk terrier och man kan ju bara älska deras jätteöron...och han var verligen en urmysig liten hund han med. Men, jag ska ju inte sticka unders stolen med att hjärtat klappar lite extra för just pudeln....det är MIN ras det..
 
Det var inte så lätt att klippa Polly och Tjorven....de ville liksom inte riktigt stå stilla på trimbordet. Men, som alltid....övning ger ju färdighet. Men, nu är det gjort...det blev inte så vackert som jag hade hoppats på. De har iallafall mindre päls nu än vad de hade när jag kom...och det är ju alltid något.
 
 
Jag hann bara vara hemma en liten stund innan mina föräldrar kom....de hade tait mig på orden i förra inlägget. De kom för att plocka plommon. Medan de plockade plommon så gjorde jag höst i blomrabatten, allt gammalt ska klippas ner och även trädgårdsprydnaderna ska in för vinterförvaring. Förena nytta med nöje med andra ord....
 
 
En stund senare kom även Jockes föräldrar....som också fick med sig plommon hem...hahhaha. Vi fikade utomhus i solen....och hade det trevligt.
 
 
De fick två fulla GB-byttor med plommon med sig hem....och trots fyra byttor senare så finns det fortfarande minst lika mycket till (om inte mer) kvar i vår lilla träd.
 
 
Ock så en liten bild på Kira...som satt så fint och stilla.
 
 
Jag har även hunnit plantera om blommorna som jag haft i blomlådorna....de ska få flytta in nu hade jag tänkt. Jag hoppas att de kommer att överleva ett liv inomhus med oss....jag har liksom en tendens att glömma bort att vattna mina blommor (just därför har jag rätt många i plast...hahha).
 
 
Ja....nu är det väl bara dags att börja med maten....phu! Ingen rast, ingen ro....men, vi hade iallafall tur med vädret!